2020. augusztus 29., szombat

A Nosal megmászása - Egy hét a vadregényes lengyel Tátrában, 2020. július 20-27.


A Kopieniec Wielkin tett kirándulásunk után indultunk visszafelé a hosszú de szép úton, s ahogy terveztük, még hátra volt az 1206 m magas Nosal megmászása is.
Itt is nagyon sokan voltak, mint a lengyel Tátrában általában mindenhol, és szerencsére még szép napos idő is volt. Mire felértünk a Nosal lábához már eléggé fáradtak voltunk az egész napos túrától, és ráadásul jó meredeknek is tűnt az út a csúcsig, ezért én letáboroztam a csúcs alatt, csak a férjem vállalkozott, hogy felkapaszkodjon a legtetejére. Jól is tettem, hogy megvártam lent, mert nekem nem lett volt egyszerű a feljutás, s mint kiderült, nem csak úgy tűnt, hogy meredek az út, de az is volt.

Az egész napos utunk hossza 16 km volt, a szintkülönbség pedig 550 m. Fáradtan, de az új élményektől mégis friss erővel tértünk vissza a panzióba....

A felvételek 2020. július 22-én készültek.


Visszafelé a Kopieniec Wielkiről, már közel a Nosalhoz. Az útról már jól látszik a csúcsa....


A Nosal-nyeregből indulunk felfelé a hegyre...

Kilátás útközben

Felértünk a csúcs lábához....

...és kilátás innen....

...Zakopanéra...






Feri kis pihenőt tart, mielőtt indul felfelé....


Vannak akik már felértek

Innen nagyon szép volt a kilátás

Ráközelítve a Kasprowy Wierch csúcsára

Én itt pihentem, ameddig Feri megmászta a hegycsúcsot....




Ez volt a jelzett út a csúcsra - lentről nézve...

... és fentről nézve



A nehéz út ellenére még kicsi gyerekekkel is feljöttek ide, lépni is alig lehetett

Kilátás a Nosal tetejéről...



Lefelé....



És már lejjebbről, távolabbról a csúcs, a lefelé vezető útról, vissza Kuźnicébe

A Nosal csziklái a lefelé vezető útról nézve





Már Kuźnicében, a Bystra-pataknál...



Visszafelé a parkolóba....


Fejik a tehenet, így nyerik a sajt alapanyagát - a közelben volt egy sajtkészítő műhely

Végül egy hangulatos tó az út mentén....





Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés:

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép helyek, szép fotók, élvezet végignézni. Olyan jó, hogy így megörökíted az útjaitokat, Ti magatoknak is öröm lehet visszanézni, mikor hol jártatok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! Igen, ahogy írod, szeretem nézegetni, jó látni a régi kirándulásainkat 😀

      Törlés