2022. szeptember 15., csütörtök

Regéc vára, a Rákócziak egykori sasfészke - Egy hét a csodálatos Zemplén hegyei között, az “aranygombos" Telkibányán, 2022. aug. 28 - szept. 3. között

Augusztus 28. és szeptember 3. között jártuk a csodálatos Zemplén tájait, másztuk sziklás hegyeit, és minden nap - hol jobban, hol csak kellemes elfáradva -, de újabb élményekkel gazdagodva tértünk vissza a szállásunkra, ami a kényelmes, szép kilátással rendelkező Marianna Apartmanban volt, Telkibányán.
Már harmadszor nyaraltunk a férjemmel ebben a szép fekvésű egykori bányászfaluban, ahol régen még aranyat is bányásztak. Először még fiatalon, 39 évvel ezelőtt - hű de nagyon rég volt, amikor ki tudja miért 😊, de valahogy sokkal könnyebben ment a hegymászás. Talán azóta megnőttek a hegyek, de lehet hogy csak mi öregedtünk meg? 😅😆

Akkor, 1983-ban az egykori Károlyi-vadászkastélyban laktunk, ami a szocializmus idején olcsó turistaszállóként működött, napjainkban pedig Ezüstfenyő Hotel néven 3 csillagos luxus szálló lett belőle.

Másodszor 5 évvel ezelőtt nyaraltunk itt, akkor már ugyanebben a Marianna Apartmanban. Az is egy nagyon jól sikerült utazás volt, szintén jó idővel. Most is kellemes időjárást fogtunk ki, nem volt 40 fokos kánikula, és az esők is elkerültek minket.

Sokat sétáltunk Telkibányán: jártunk a múzeumban, az Ósva-völgyében, az Alexandriai Szent Katalin-ispotálynál és kápolnánál, aztán a közelében lévő Turul madárnál, valamint a faluban...
De vonzottak a messzebbi tájak is, az első nap mindjárt Regéc vára, aztán sziklás hegycsúcsok, a Nagy-Amadé magas, meredek hegytetője, a gyönyörű kilátású Kerek-kő, Arka kicsi kedves faluja, felette a csodálatos Gereblye-kővel, Rákóczi szülőkastélya Borsiban (jelenleg Szlovákiában), a sátoraljaújhelyi Magyar Kálvária a Szár-hegyen, egykori riolit kőfejtő, látványos bányató és borospincék....

Akit érdekel ez a szép vidék, annak kellemes nézelődést kívánok! Első "állomásunk" Regéc gyönyörű, hatalmas vára volt, még mielőtt a szálláshelyünket elfoglaltuk volna. Aztán majd sorban jönnek a többi látnivalók is...

Természetesen a táj szépségeit élőben átélni a legjobb, ezért invitálok mindenkit, akinek módja van valamikor odautazni. A most bejárt helyeken kívül tudom ajánlani még a Füzéri várat, Boldogkő várát, Sárospatakot, a Megyeri-hegyi tengerszemet, a kisvasutat Kőkapuig, Füzérradványt és Tokajt, Tarcalt is felkeresni. Ezeket  2017-ben végigjártuk, most kimaradtak, mert voltak új látnivalók.

A felvételek 2022. augusztus 28-án készültek.

Regéc vára, a Rákócziak egykori sasfészke

A Regéc fölé magasodó 639 m magas vulkáni kúpon álló regéci vár a Zempléni-hegység egyik legnépszerűbb kirándulóhelye, amit mi is már az odautazásunk napján felkerestünk. Már a délelőtti órákban ideértünk. A Várhegyet mi Mogyoróska felől közelítettük meg, és egy kb. 1,5 km-es erdei úton kapaszkodtunk fel a várhoz.
Mikor 1983-ban itt jártunk, alig valami látszott a romokból, mindent benőtt a gaz, bokrok, fák, a toronyból csak egy csonk látszott, semmi más érdemleges.... Most pedig sokáig bóklásztunk a hatalmas, szépen felújított várban, ahol II. Rákóczi Ferenc fejedelem töltötte gyermekkorát.

Ahogy először megpillantottuk a várat

Még a vár bejáratán kívül....

Kilátás a vár mellől a környező hegyekre

És már a vár falain belül...

Kalodában - szerencsére hamar kiszabadultam

Panoráma a környező hegyekkel....

Ezek mi vagyunk - ha valaki még nem ismerne 😀

Kiállítások a termekben, tárolóhelységek....

Újra a kiállítás, ez egy korabeli berendezett konyha....

Egy kedves makett...

...és közelebbi képek a makett szobáiról...

Rákóczi fából kifaragva....

....és mögötte a magas torony

A Kerekded bástya

Korabeli WC

Ismét a Kerekded bástya, már feljebbről nézve

Kilátások a torony legfelső szintjéről....

Regéc zászlaja fentről....

.....és lentről nézve

Regéc címere fából kifaragva

Ilyen lehetett a vár fénykorában

Már lefelé menet a várból, visszapillantva....

....és a távolból

Végezetül néhány ismertető tábla, amiket a várban fényképeztünk. Ha valakinek van rá ideje, és érdekli, ajánlom az elolvasását....
 (A képekre kattintva többé-kevésbé olvasható méretű lesz)

1. Csodaszép vár, gyönyörű táj, köszönöm hogy megosztottad a fotókat, így kicsit én is ott lehettem. Nagyon szépen felújították a várat, egyszer el kell hogy menjünk mi is.

1. Köszönjük szépen kedves Éva! Ha arra jártok, feltétlenül keressétek fel Regécet, de Boldogkő és Füzér várát is érdemes...